så kan det gå. LOL

Nu skall jag berätta en av mina och linas fantastiska historier.
Det är sommar, solen står högt på himlen. Jag och min vän Lina hade just cyklat en mil för att komma till min häst Ronja. Vi skulle ta en ridtur ut över ängar och långa backar. Inget kunde kännas bättre just då. Men så börjar besvären. En enorm kohage kommer i vår väg och vi får den fantastiska idén att gå vid sidan av hagen då vi inte orkar ta en omväg. Häst-kon(se bild) låtsas bli rädd för fåglar och flyger rätt in i kostängslet som såklart är laddat i bott. 
Panik
Och vips så ligger jag på backen.
Inrullad i kostängslet
BZZZZ-" AAAAAAAAJ" 
BZZZ- "AAAAAJ"
elstötar

Lyckas lida ur mig ur elstängslet och kommer upp
Lina står med den hyperventilerande hästen inne i den "förre detta" hagen(hela stängslet drogs ner)
Jag ropar högt av lättnad- Jävlar vad tur att kossorna inte är i denna hage iaf

De orden får jag äta upp direkt.
20 hornprydda kor kommer i full fart mot oss
Panik
Lina tar ridpiskan medans jag flyr med hästen över elstängslet
Där står hon med en ridpiska o skriker på de blodtörstande djuren


....

tyvärr slutar den alltför spännande historien där
vi fick hjälp och alla är fof i livet







PEACE


Kommentarer
Postat av: julia

Fail

2010-03-09 @ 23:28:32
URL: http://juliagangertio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0