Linnea gästbloggar.

Linnea här!
Även kallad Failbarn.
Jag har fått denna stora ära att skriva en snutt här.                                                                              
Tänkte underhålla er lite med att berätta lite smått om min och Jolins vänskap. Hur allt började…           
Den 24 augusti 1999 var året jag o Jolin träffades för första gången. V i hamnade i samma klass, 6 års gruppen på Gesällen(L). På den här tiden umgicks vi inte så mycket, jag tyckte hon var lite läskig. Hon va så cooool, hängde med killarna, spela med pokemónkort och cyklade genom djupa Vattenpölar(!). Vi va liksom på olika nivåer, jag gillade mer att leka häst och ponny i buskarna.   Men umgicks gjorde vi allt ibland fast det ledde dock ganska ofta till bråk. Jolin hade ett väldans temperament när hon var liten förstår ni. Alltid undrat om det varit någon slags bokstavskombination.  Stämmer det Jolin??                                                                                                           
Ni ska få ett exempel. En gång hade jag och några tjejer i klassen byggt världens rymdskepp i snön, helt seriöst det var riktigt coolt. Jolin hade tydligen inte fått varit med, så en dag när vi kom ut från matsalen stod Jolin o sparkade sönder vårt skepp! Gooooding .
Men jag tror vi förlät henne ganska snabbt, hon muta säkert med ngt läckert pokemón kort…
Åren gick, tillslut var det dags o börja mellanstadiet. Jag o Jolin hamnade åter i samma klass. Fast vi var inte riktigt nöjda (läs Jolin) så hon valde att byta klass, hon bytte till 4D Diareé, jag gick i 4A, asbra.
Även fast vi nu inte längre gick i samma klass så höll vi kontakten, eller ja, vi sa väl hej till varandra i alla fall. Höhö. När vi sedan började högstadiet, även här i olika klasser så började vi umgås mer, eller ja. Vi prata lite. Det var först när Jollan började ta hand om Ronja (kossan) i samma stall som min Chewa stod i, som vi började hänga lite mer på fritiden.
Nej men ärligt vi har allt en hel del fina minnen ihop hon och ja, grejjen är att vi har aldrig umgåtts så speciellt mycket men vi har alltid hållit kontakten. Det kunde gå flera månader innan vi sågs men när vi väl sågs så var det som om det var igår och inte ett halvår sen. Vi vet helt enkelt vart vi har varandra.
Nu däremot går vi i samma klass SP1A , And we´re still going strong! Hon o jag, Bill och Bull, Piff och Puff.
Snart ett helt år på Gymnasiet, snart ett helt år med Jolin. Men börjar faktiskt lära mig nu hur hon funkar, alltså rutiner.

1. Kolla alltid ovanpå hennes skåp om hennes mobil ligger där. Vet inte hur många gånger vi har behövt cykla tillbaka för att hämta hennes mobil. Hon tvingar alltid mig o följa med pga. att hon är rädd för att träffa vaktis eller Stefan.
2. Se alltid till att komma några minuter innan ni ska mötas för att cykla till skolan, så att du hinner väcka henne..
3. Säg alltid åt henne att lägga cykelnycklarna i en BESTÄMD ficka, själv har man löst det med att det är jag som får ha hennes cykelnyckel på min knippa.
4. Säg åt henne att KISSA innan man slutar lektionen för annars måste man stå o vänta på henne efter att lektionen har slutat vilket leder till att man kommer hem ännu senare.
5. Köp någon form av halkskydd, broddar vore riktigt bra. Jolin är ganska klumpig. Behöver jag nämna att hon bröt foten när hon gick ner för en trappa med 4 trappsteg eller att hon cyklade och kastade sig själv mot en stenvägg och säger att det var JAG som knuffa henne, nä nä. Halkskydd och stödhjul vore!
6. KÖP aldrig ngt skinande nytt till henne, som en ny mobiltelefon. De går sönder på direkten. Hon lyckades till och med att klämma sin nya mobil i en bildörr. Jag och några kompisar köpte dock en mp3 till henne för ett par veckor sen, den har klarat sig! BRA JOLIN!
Haha den här listan skulle kunna bli flera sidor men det får räcka.

Det är liksom de här grejjern som gör Jolin till Jolin. Och det vill man ju inte ändra på!
Min bästa vän.
Någon jag alltid vet kommer finns där i vått och torrt.
Jolin är någon att se upp till, skulle gärna sno lite av din glans.
Älskar dig min vän<3

Okey Jolin tyckte säkert att det blev lite för puttinuttigt nu, hon är en tuff tjej som sagt, hårda tag som gäller!
 Det här inlägget skulle egentligen till viss del handlat om MJ, min stora förebild i livet. Men det får bli en annan gång, Jolin vill att jag gästbloggar mer!
Jag och Jolin ska göra företag av den här bloggen förstår ni. Linneas och Jolins AB ska den heta. OHJA.  Money money money.                                                                                                                                
jag är Jolins inspiration till allt skrivandet. Lööööver er. Hon diggar mig och jag diggar henne.



L.O.V.E /Linnea



Kommentarer
Postat av: N I C K Y P I C K Y

Hahaha ja:P

2010-03-31 @ 19:37:16
URL: http://nickypicky.blogg.se/
Postat av: Anonym

det inlägget var roligt

2010-03-31 @ 19:37:27
Postat av: pauline

hahahahahhaha, goa tjejer (L)

2010-03-31 @ 19:55:18
Postat av: julia

så snuttit ;)

2010-03-31 @ 20:24:30
URL: http://juliagangertio,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0